Καλύτερες επιδόσεις τα παιδιά που γεννιούνται μετά τους 9 μήνες κύησης

Καλύτερες επιδόσεις τα παιδιά που γεννιούνται μετά τους 9 μήνες κύησης

12/06/2016

Τα παιδιά που γεννιούνται στις 41 εβδομάδες επιδεικνύουν υψηλότερα επίπεδα γνωστικής ικανότητας στο σχολείο, αλλά χαμηλότερη σωματική λειτουργία, σε σύγκριση με εκείνα που γεννιούνται στο τέλος του 9μηνου, δηλαδή στις 39, ή 40 εβδομάδες. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα μελέτης που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Pediatrics.

Ήταν γνωστό ότι τα παιδιά που γεννιούνται αργά μπορεί να έχουν υψηλότερο κίνδυνο επιπλοκών υγείας την στιγμή της γέννησης, αλλά υπήρχουν λίγες πληροφορίες σχετικά με τις μακροπρόθεσμες γνωστικές και σωματικές επιπτώσεις αυτού του γεγονότος.

Για τις ανάγκες της έρευνας ο δρ David N. Figlio από το πανεπιστήμιο Northwestern του Ιλινόις εξέτασαν τις περιπτώσεις πάνω από 1,4 εκατομμυρίων παιδιών στη Φλόριντα των ΗΠΑ.

Όλα τα παιδιά ήταν από μονές γεννήσεις (όχι δίδυμα) και το 80% εξ αυτών πήγαιναν σε δημόσια σχολεία. Όλα είχαν γεννηθεί μεταξύ 37 και 41 εβδομάδων κύησης. Το έτος γέννησης κυμαινόταν την περίοδο 1994 - 2002. Η επιστημονική ομάδα συνέκρινε τα αποτελέσματα σε τεστ γνωστικής λειτουργίας για εκείνα τα παιδιά, που γεννήθηκαν στις 41 εβδομάδες, και εκείνα που γεννήθηκαν στις 39, ή 40 εβδομάδες.

Η καθυστερημένη γέννηση συνδέεται με υψηλότερη γνωστική λειτουργία του παιδιού

Και στα τρία τεστ γνωστικών ικανοτήτων που έκαναν τα παιδιά διαπιστώθηκε ότι εκείνα που είχαν γεννηθεί στις 41 εβδομάδες πέτυχαν υψηλότερες βαθμολογίες από εκείνα που γεννήθηκαν ακριβώς στο 9μηνο.

Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά που γεννήθηκαν στην εβδομάδα #41:

  • Είχαν υψηλότερο μέσο όρο στα τεστ στο δημοτικό και το γυμνάσιο
  • Είχαν 2,8% μεγαλύτερη πιθανότητα να χαρακτηριστούν ως νοητικά “προικισμένα”
  • Είχαν 3,1% μικρότερη πιθανότητα κακών αποτελεσμάτων σε γνωστικά τεστ

Ωστόσο...

  • Είχαν, επίσης, 2,1% αυξημένες σωματικές δυσκολίες σε σχολική ηλικία
  • Ήταν πιο πιθανό να έχουν είχε προβλήματα υγείας κατά τη στιγμή της γέννησης

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι υπάρχει ένα είδος “συνολικής ισορροπίας” ανάμεσα στη φυσική υγεία και τη γνωστική λειτουργία σε όσους έχουν γεννηθεί αργά, λένε οι συγγραφείς της έρευνας.

Σημειώνουν, δε, ότι τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους γονείς και τους γιατρούς κατά τη λήψη αποφάσεων σχετικά με το πότε να φέρουν ένα παιδί στην ζωή.

http://www.medicalnewstoday.com

Δείτε επίσης: