5 τροφές με λιπαρά που σε αδυνατίζουν

5 τροφές με λιπαρά που σε αδυνατίζουν

29/05/2016

Η επιστήμη δείχνει πως η κατανάλωση λιπαρών δεν θα σε κάνει παχουλή, όπως κι αν τρως χρήματα δεν θα γίνεις πλούσια.

 
Χωρίς αστεία τώρα, η κατανάλωση τροφών που είναι γεμάτες με τα λάθος είδους λιπαρά θα σε κάνουν παχουλή. Τα trans λιπαρά που υπάρχουν στις σφολιάτες και τα προϊόντα ζύμης και τα κορεσμένα λιπαρά που βρίσκονται στα επεξεργασμένα κρέατα από ζώα που θρέφονται με ζωοτροφές, προσφέρουν κενές θερμίδες ενώ κάνουν κακό στη θρεπτική πρόσληψη του οργανισμού σου.

Όμως τα υγιεινά λιπαρά θα κάνουν το αντίθετο: μπορούν να ρυθμίσουν την όρεξή σου, να μειώσουν τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνεις κάθε μέρα ενώ παράλληλα θα βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς σου και θα δώσουν ώθηση στον μεταβολισμό σου.

 

Αυτές είναι οι «καλές» λιπαρές τροφές!

Βιολογικό βοδινό

Ναι, το βιολογικό κρέας είναι λίγο πιο ακριβό. Όμως η καλύτερη αναλογία του σε καλά για τον οργανισμό σου λιπαρά το κάνουν να αξίζει το κόστος. Μια μελέτη στην επιθεώρηση Nutrition βρήκε πως το βιολογικό κρέας περιέχει υψηλότερα επίπεδα ω3 λιπαρών οξέων, τα οποία είναι γνωστό πως μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια. Και όταν έχει να κάνει με την περίμετρο της μέσης σου, το βιολογικό κρέας είναι από τη φύση του πιο άπαχο και έχει λιγότερες θερμίδες από το συμβατικό. Σκέψου αυτό: μια μπριζόλα των 210 γραμμαρίων, καθαρισμένη από το λίπος, θα σου δώσει 386 θερμίδες και 16 γραμμάρια λίπος. Όμως μια μπριζόλα 210 γραμμαρίων από βιολογικό βοδινό έχει μόνο 234 θερμίδες και πέντε γραμμάρια λίπους – θα γλυτώσεις περισσότερες από 150 θερμίδες και η μπριζόλα σου θα έχει καλύτερη γεύση.
 

Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε αντικαρκινικές πολυφαινόλες και μονοακόρεστα λιπαρά που δυναμώνουν την καρδιά και όταν συζητάμε για τη σιλουέτα σου και το ελαιόλαδο, υπάρχουν μερικά πολύ ισχυρά δεδομένα. Μια πρόσφατη μελέτη στην επιθεώρηση Obesity βρήκε πως μια πλούσια σε ελαιόλαδο διατροφή είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερα επίπεδα αδιπονεκτίνης συγκριτικά με μία δίαιτα υψηλή σε υδατάνθρακες ή πρωτεΐνες. Η αδιπονεκτίνη είναι μια ορμόνη που ευθύνεται για τη διάσπαση των λιπών στο σώμα και όσο περισσότερη απ’ αυτήν υπάρχει στον οργανισμό σου, τόσο χαμηλότερος τείνει να είναι ο ΔΜΣ. Επωφελήσου χρησιμοποιώντας το ελαιόλαδο στο μαγείρεμα, στα dressings και τις σάλτσες σου.
 

Καρύδα

Η καρύδα είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, όμως πάνω από τα μισά από αυτά προέρχονται από λαυρικό οξύ, ένα μοναδικό λιπίδιο που καταπολεμά τα βακτήρια και βελτιώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης. Και σημείωσέ το αυτό: Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρησηLipids βρήκε πως τα διατροφικά συμπληρώματα με λάδι καρύδας στην πραγματικότητα μείωσαν την κοιλιακή παχυσαρκία. Από τους συμμετέχοντες, οι μισοί λάμβαναν δύο κουταλιές της σούπας λάδι καρύδας καθημερινά και οι άλλοι μισοί λάμβαναν έλαιο σόγιας. Παρότι και οι δύο ομάδες σημείωσαν συνολική απώλεια βάρους, μόνο οι καταναλωτές ελαίου καρύδας είδαν τη μέση τους να μικραίνει. Πασπάλισε άγλυκες νιφάδες καρύδας επάνω από το γιαούρτι σου ή χρησιμοποίησε γάλα καρύδας για βαθύ τηγάνισμα για να αρχίσεις να συρρικνώνεις τη μέση σου.
 

Μαύρη σοκολάτα

Καλά τα νέα για τους γλυκατζήδες. Η σοκολάτα μπορεί να σε βοηθήσει να αποκτήσεις επίπεδη κοιλιά. Η μαύρη σοκολάτα, δηλαδή. Αλλά για να επωφεληθείς πλήρως, μην περιμένεις μέχρι την ώρα του επιδορπίου: μια πρόσφατη μελέτη βρήκε πως όταν οι άντρες έτρωγαν 100 γραμμάρια σοκολάτα δύο ώρες πριν το γεύμα, εκείνοι που είχαν προτιμήσει μαύρη σοκολάτα έλαβαν κατά 17% λιγότερες θερμίδες συγκριτικά με εκείνους που έφαγαν σοκολάτα γάλακτος. Οι ερευνητές πιστεύουν πως αυτό συμβαίνει επειδή η μαύρη σοκολάτα περιέχει αγνό βούτυρο κακάο, μια πηγή στεαρικού οξέος που καθυστερεί την πέψη. Το βούτυρο κακάο που περιέχεται στη σοκολάτα γάλακτος, από την άλλη πλευρά, περιέχει πρόσθετο βούτυρο και ως αποτέλεσμα περνάει πιο γρήγορα μέσα από τον πεπτικό σου σωλήνα. Επειδή η μαύρη σοκολάτα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να την επεξεργαστεί ο οργανισμός σου, μειώνει την πείνα και σε βοηθά να χάσεις βάρος.
 

Βούτυρο από αμύγδαλο

Πολλές μελέτες έχουν δείξει πως τα αμύγδαλα μπορεί να σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος παρά τη μεγάλη τους περιεκτικότητα σε λιπαρά. Για την ακρίβεια, μια μελέτη από την International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders σύγκρινε δύο είδη δίαιτας για ένα διάστημα έξι μηνών. Η μία ομάδα ακολούθησε δίαιτα με χαμηλά λιπαρά και περιορισμό στις θερμίδες (18% λιπαρά) και η άλλη μία δίαιτα με μέτρια ποσότητα λιπαρών (39% λιπαρά) στην οποία τα επιπλέον λιπαρά προέρχονταν από αμύγδαλα.
 
Η δεύτερη ομάδα έχασε περισσότερο βάρος συγκριτικά με εκείνη με τα χαμηλά λιπαρά, παρά το γεγονός ότι και οι δύο ομάδες κατανάλωσαν την ίδια ποσότητα συνολικών θερμίδων. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες στην ομάδα που έτρωγε τα αμύγδαλα είχαν κατά 50% μεγαλύτερη μείωση της περιφέρειας της μέσης. Πώς είναι αυτό δυνατό; Τα αμύγδαλα περιέχουν συστατικά που μειώνουν την ποσότητα των λιπαρών που αφομοιώνονται από το σώμα, έτσι ορισμένα αποβάλλονται άπεπτα. Δοκίμασε να προσθέσεις βούτυρο αμυγδάλου στη βρώμη σου, να το απλώσεις σε ψωμί του τοστ μαζί με φέτες μπανάνας ή να τρως μια δυο κουταλιές ως σνακ.
 
 
Δείτε επίσης: