Γιατί δεν χάνετε τα κιλά της εγκυμοσύνης

Γιατί δεν χάνετε τα κιλά της εγκυμοσύνης

24/05/2016

Μόλις ζήσατε την καλύτερη εμπειρία της ζωής σας: Φέρατε στον κόσμο ένα υπέροχο πλάσμα. Ένα από τα πράγματα που σας απασχολεί, όμως, είναι πώς θα χάσετε τα κιλά της εγκυμοσύνης και πώς θα κάνετε το σώμα σας να επανέλθει στα φυσιολογικά του επίπεδα. Δείτε τα πιο συνηθισμένα λάθη στην απώλεια βάρους και λάβετε τα μέτρα σας.

Υπερβολικοί στόχοι

Στο μυαλό μιας λεχώνας, το ιδανικό είναι να χάσει όσο περισσότερα κιλά, το συντομότερο δυνατό. Ωστόσο έρευνες έχουν δείξει ότι τα πιο αποτελεσματικά πλάνα απώλειας βάρους είναι αυτά που στοχεύουν στην απώλεια μισού με ένα κιλό την εβδομάδα. Ενώ για μία λεχώνα, ισχύει συνήθως ότι όσος χρόνος χρειάστηκε για να φέρετε στον κόσμο το μωράκι σας, άλλος τόσος χρόνος θα χρειαστεί πιθανότατα για να επανέλθει το σώμα σας στο φυσιολογικό.

Οι ρεαλιστικοί στόχοι, όπως για παράδειγμα το περπάτημα για μισή ώρα κάθε μέρα σε συνδυασμό με την σωστή διατροφή, είναι ο πιο ασφαλής τρόπος για να χάσετε τα κιλά της εγκυμοσύνης.

Πολλή καλή διατροφή

Ενώ η καλή διατροφή αποτελεί επιτακτική ανάγκη, ορισμένες φορές οι γυναίκες που θέλουν να χάσουν κιλά ξεχνούν ότι και τα υγιεινά τρόφιμα έχουν θερμίδες. Τα φρούτα, το καστανό ρύζι, τα δημητριακά ολικής άλεσης και οι ξηροί καρποί αποτούν όλα ωφέλιμες τροφές που ενισχύουν τη σωματική λειτουργία για κάθε νέα μαμά. 

Ωστόσο όταν καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες από όσες "καίει" το σώμα, τότε αναπόφευκτα όχι μόνο δεν θα αδυνατίσετε αλλά θα πάρετε και περισσότερα κιλά. Συμπερασματικά, λοιπόν, είναι σημαντικό να τρώμε υγιεινά αλλά και αυτό θα πρέπει να γίνεται με μέτρο.

Έλλειψη ύπνου

Όταν ένα μωράκι έρχεται στο σπίτι η ποιότητα και η διάρκεια του ύπνου της μητέρας -συνήθως- μειώνονται αμέσως. Η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε αύξηση των επιπέδων κορτιζόλης, με αποτέλεσμα ο μεταβολισμός των θερμίδων να γίνεται λιγότερο αποτελεσματικά.

Επειδή, όμως, ο ύπνος δεν διορθώνεται εύκολα για μια νέα μαμά, προσπαθήστε να ελαττώσετε άλλους παράγοντες που ενισχύουν την κορτιζόλη, όπως το στρες, η καφεΐνη ή η υπερπροπόνηση.

Βιάζεστε

Είναι πολύ σημαντικό, μετά την εγκυμοσύνη, να υπάρξει ομαλή επανένταξη στην άσκηση. Για μία γυναίκα που είχε φυσιολογικό τοκετό, θα χρειαστούν 6-10 εβδομάδες μέχρι να επανέλθει στο κανονικό πρόγραμμα γυμναστικής της.

Είναι, επίσης, πολύ σημαντική η επικοινωνία με τον γιατρό, προτού μια γυναίκα αποφασίσει να αρχίσει ξανά την άσκηση – ειδικά εφόσον έχει κάνει καισαρική. Όσον αφορά στο πρόγραμμα γυμναστικής που θα ακολουθηθεί, η καλύτερη επιλογή είναι να συμβουλευτείτε έναν εξειδικευμένο personal trainer.

«Κακές» επιρροές

Η επιτυχία στην απώλεια βάρους, συχνά εξαρτάται από εξωτερικούς παράγοντες. Αν, για παράδειγμα, ο σύντροφός σας, σας φέρνει κάθε μέρα ένα γλυκάκι, είναι λογικό να μπείτε στον πειρασμό να επιδοθείτε σε «απαγορευμένες» απολαύσεις.

Συζητήστε με τους γύρω σας για τους στόχους σας, ζητήστε τους να υιοθετήσουν και οι ίδιοι πιο καλές διατροφικές συνήθειες και να σας υποστηρίξουν στη νέα σας προσπάθεια.

 

Δείτε επίσης: