Πώς σχετίζεται ο θηλασμός με την απώλεια βάρους μετά την εγκυμοσύνη

Πώς σχετίζεται ο θηλασμός με την απώλεια βάρους μετά την εγκυμοσύνη

27/04/2016

Ένα από τα πρώτα άγχη των γυναικών που μόλις έχουν γεννήσει είναι το πώς θα καταφέρουν να χάσουν τα περιττά κιλά που απέκτησαν στην περίοδο της εγκυμοσύνης τους. 

Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο θηλασμός είναι σημαντικός σύμμαχος στην προσπάθειά σας να χάσετε το περιττό βάρος. 

Ωστόσο, οι σχετικές επιστημονικές έρευνες συγκρούονται μεταξύ τους, καθώς δεν αποδέχονται όλες ότι ο θηλασμός και μόνο συμβάλλει στο να επιστρέψετε στην αρχική σας σιλουέτα. 

Για παράδειγμα, έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Γεωργίας, τεκμηριώνει πως οι μητέρες που θρέφουν τα βρέφη τους αποκλειστικά με τη μέθοδο του θηλασμού, τείνουν να αποβάλλουν γρηγορότερα τα περιττά κιλά, σε σχέση με τις μητέρες που χρησιμοποιούν άλλα μέσα για τη διατροφή των μωρών τους. Από την άλλη, Αμερικανοί ερευνητές, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition,αποφαίνονται ότι η απώλεια των περιττών κιλών, μετά τον τοκετό, δεν επιτυγχάνεται δια του θηλασμού. 

Βάση άλλης έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη Ν. Υόρκη, οι γυναίκες που θηλάζουν χάνουν ταχύτερα λίπος και όχι βάρος, κυρίως από την περιοχή των γλουτών και της κοιλιάς.

Η αλήθεια βρίσκεται μάλλον κάπου στη μέση! Σίγουρα ο θηλασμός μόνο δεν αρκεί και το να επαναπαυθείτε στο γεγονός ότι θηλάζετε, χωρίς να ακολουθήσετε συγκεκριμένο πλάνο διατροφής, είναι λάθος. 

Να θυμάστε όμως πως οι απότομες αλλαγές, οι περιορισμοί κάθε είδους και οι εξαντλητικές δίαιτες δεν ενδείκνυνται, καθώς μπορούν να επηρεάσουν τόσο την ποιότητα, όσο και την ποσότητα του μητρικού γάλακτος.

1800 θερμίδες την ημέρα, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι απαραίτητες σε κάθε θηλάζουσα μητέρα. Προτιμήστε μία διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, ψάρι, κοτόπουλο, όσπρια και λαδερά.

Του μαιευτήρα- γυναικολόγου Δημήτρη Κακαλέτρη

http://www.drkakaletris.gr/

Δείτε επίσης: